Herreklubben

Velkommen til Herreklubbens side

Nyeste info - se beskrivelse under "Nyt fra Herreklubben" eller nedenstående links (åbner pdf i nyt vindue):

August nyhedsbrev: læs her

Præmieoversigt første ½ af 2020: se her

30.6 - Vi kører test med nærmest flaget fra 1. juli 2020 - læs HER hvordan.

Vigtig info vedr. tilmelding og deltagelse: Nyhedsbrev juni 2020

Herreklubben Covid19

Scoreindtastning online

Vi er ca. 100 medlemmer i Herreklubben i Ikast Tullamore Golf Club. I det omfang vores kalendere tillader det, spiller vi Herregolf fra april til oktober. 

Vi får herved mange muligheder for at spille golf og hygge os med dem vi kender godt og med dem vi kender mindre godt. Både nye og gamle medlemmer af Golfklubben har således stor fornøjelse af at være medlem af Herreklubben.

Vi spiller match hver onsdag, og har én årlig gennemgående turnering "Order of Merit", hvor scoren fra de enkelte onsdage vil blive tilføjet og de 10 bedste spillede runder vil være tællende til resultatet på Order of Merit.

Herudover er der fastlagt et antal spisematche, som fremgår i Matchprogrammet/kalenderen.

Vores Spisematche afvikles med alternative spilformer, hvor der er større fokus på sjov og hygge.

 

Vil du være en del af Herreklubben? Det er nemt... 

For at blive optaget i HERREKLUBBEN, og dermed deltage i denne klubs Matche/turnering, kræves at punkt 1, samt et af punkterne 2, eller 3 opfyldt.
1) Du skal være en mand.
2) Senior- eller ung senior medlem af Ikast Tullamore GK
3) Øvrige herrespillere mod betaling af match - og evt. Greenfee.

Har du tilmeldt dig, betalt og deltaget, i bare én Herrematch, er du betragtet som medlem af Herreklubben.

Se via Facebook eller Order Of Merit hvem der er medlem i Herreklubben, så du kan finde en bold at gå med på.

Læs vores vedtægter for yderligere info eller kontakt et af vores medlemmer i bestyrelsen. 

 

Du kan også skrive til herreklubben via email og tilmelde dig vores nyhedsbrev via mail: itgherre@hotmail.com

 

Støt Herreklubbens sponsorer:

  

      

 

Order of Merit 2020

Eagles 2020:

13. maj - Hul 6 - Claus Christiansen

17. juni - Hul 6 - Benny Kristensen

24. juni - Hul 14 - Thomas Møller

24. juni - Hul 10 - Hans Overgaard

1. juli - Hul 9 - Claus Nielsen

1. juli - Hul 14 - Niels Myrup

8. juli - hul 18 - Niels Myrup

22. juli - hul 14 - Robert Andersen

Hole In One 2020:

3. juni hul 11 - Dennis Lenbroch

17. juni hul 8 - Jørgen Donslund


Nyt fra Herreklubben

se tidligere udsendte nyhedsmails mm. i bunden af denne side.

Vigtige ændringer til de kommende onsdagsturneringer: I de forgående turneringer har vi fra bestyrelsens side haft en lempelig politik i forhold til at overholde tilmeldingsfrister, frister for indtastning af score og betaling af turneringsfee. Dette skyldes selvfølgelig, at vi alle lige skulle vænne os til den nye måde at afvikle turneringerne på. Men fra næste turnering (onsdag 10 JUN) stramme vi grebet i forhold til fristerne. Det betyder at:  Tilmeldingen til en onsdagsturnering lukker tirsdag kl 22:00.  Fristen for at indtaste sin score, er senest kl 23:00 på spilledagen. Kan en spiller af tekniske årsager ikke taste sin score inden kl 23:00, sender spilleren en mail/sms til den turneringsansvarlige med oplysninger om dagens score hul for hul. Såfremt man ikke spiller runden færdig, skal man stadig indtaste score via linket. De huller som ikke er spillet, skal markeres med en ”-”.  Betaling af turneringsfee (50 kr. via Mobil Pay) er på spilledagen før man går ud. I vil som spillere stadig kunne se det foreløbige resultat i golfbox om onsdagen, men den turneringsansvarlige vil fremadrettet først frigive den endelige score, regulere HCP og overføre resultatet til OOM, den eft

 

Nyhedsbreve/info:

Nyhedsbrev august 2020

Præmieoversigt til udlevering spisematch 12. august - se her

Midtvejs hilsen 2020

Info vedr. møde mellem Herreklubben og ITGK bestyrelse

Tættest på fra 1. juli 2020 - læs HER hvordan

Sommer nyhedsbrev 2020

Juni

Evaluering af første Covid19 match

maj 2020

marts 2020

feb2020

Herreklubbens bestyrelse

Henning Lund - Formand og kasserer - tlf. 61 71 55 35
Knud Agis Larsen - Sekretær - tlf. 21 95 00 93
Søren Faartoft - tlf. 22 40 74 30
Claus Christiansen - tlf. 21 15 02 90
Niels Myrup - tlf. 20 12 09 66
Erik R. Mortensen - Suppleant - tlf. 23 48 45 42
Johnny Green Nilsson - Suppleant - tlf. 31 39 10 31

Kontingent

Ændring 2020 pga. Covid19

Vi kan ikke modtage kontanter så længe der er restriktioner. Der kan derfor kun betales via Mobil Pay nr. 91549, med mindre man selvfølgelig har et årskort.
Bestyrelsen har besluttet, at reducere prisen på et årskort til 500kr. for 2020. De der vil benytte årskort skal indbetale 500kr. til Reg. Nr. 7641 Konto Nr. 4140640. Husk at notere jeres navn og DGU NR. i betalingen så vi kan registrere jer på listen

(Vundne årskort fra sidste år kan også bruges som betaling, men forskellen refunderes ikke. Vundne årskort kan ikke gemmes til senere brug.)

-------

Nedenstående gælder pt. ikke for 2020 pga. Covid19. - Vi afventer at få lov til at afholde fællesmatch.

Årskort er fortsat 600 kr. for at deltage i alle onsdagsturneringer. Hvis man ikke benytter sig af Årskort, så er onsdagens matchfee fortsat 50 kr. pr gang. Matchfee til Spisematch er fortsat 150 kr., men med den ændring, at man fremover selv skal betale for drikkevarer.

Diverse Matchformer
Captains Crew (Scramble)
Holdmatch med 2, 3 eller 4 spillere.
Den med lavest Hcp. er ”Captain”.
Alle slår ud, man vælger den bedste bold, alle spiller videre derfra etc. til slagene er brugt eller bolden er i hul.

"Kulørt" bold
Holdmatch med 3 eller 4 spillere.
Der udleveres en kulørt bold pr. hold.
Man bestemmer selv start rækkefølgen på holdet, da den kulørte bold skal gå på omgang.
Den kulørte bolds score er holdets score samt scoren for den, der har spillet med den kulørte bold.
Mister man den kulørte bold, er man ude af holdmatchen - men deltager fortsat i den individuelle konkurrence.

4 ball 3 best ball
Holdmatch med 4 spillere.
Alle spiller sin egen bold.
3 bedste scores på hvert hul tæller til holdet.
 
4 ball 2 best ball
Holdmatch med 4 spillere. 
Alle spiller sin egen bold. 
2 bedste scores på hvert hul tæller til holdet.
 
2 ball 1 best ball 
Holdmatch med to spillere.
Begge spiller sin egen bold, bedste score på hvert hul tæller til holdet. 

Greensome
En holdmatch, hvor 2 spillere danner par.
Begge spillere slår ud fra tee-stedet og vælger den bedste bold, som spilles videre af den spiller, hvis bold ikke er valgt. Herefter skiftes spillerne til at slå, indtil slagene er brugt eller bolden er i hul.
Slagspil med loft.
Vi spiller slagspil med et loft på max. 10 slag pr. hul , hvilket vil sige at du skal samle bolden op, når du har spillet 10 slag og det er uanset om det er et par 3 hul eller et par 5 hul.
på scorekortet notere du således max. 10 slag på hullet.
Efter runden sammentælles antal anvendte slag = Bruttoscore - Herefter fratrækker ens eget antal tildelte salg = Netto score
Netto scoren er dit resultat som skrives på scorekortet.
Irish Rumble
Holdmatch med 4 spillere efter ball formatet.
Alle spiller sin egen bold, og der spilles med Stableford point.
Hul1-5: Summen af alle 4 scores
Hul 6-10: Summen af holdets 3 bedste scores
Hul 11-15: Summen af holdets 4 bedste scores
Hul 16-18: Kun holdets bedste score tæller til holdet
Norsk Stableford
Der spilles Stableford; men på hvert hul skal ét slag erstattes af et kast. Man vælger selv, hvornår der skal kastes. Kastet tæller som et slag. Manglende kast (uansat årsag med undtagelse af hole-in-one) koster 2 straffeslag.
Matchprogram 2020

Der er fastlagt 19 onsdagsmatche og alle er tællende til OOM. Af de 19 matche, afvikles de 5 som SLAGSPIL MAX som er; Hullets PAR + max 5 slag. Er bolden ikke i hul indenfor denne score, samles bolden op og MAX noteres på scorekortet. Vi har i kalenderen 21 onsdagsmatche, men de to sidste (30. september og 07. oktober) tæller ikke med til OOM, da de ligger efter Årsafslutningen, som afvikles lørdag 26. september. De to sidste onsdagsmatche afvikles dog stadig med præmier til de tre bedste i rækkerne, samt tættest på flaget. På årets OOM, er der præmier til de første 10 placeringer.

Vi holder ikke sommerferie i 2020

Flere af klubbens medlemmer holder ferie i andre uger, end dem vi traditionel har valgt som sommerferie og har derfor efterspurgt, om vi ikke kan spille hele sæsonen. Vi har derfor besluttet at prøve at holde ”åben” hele sæsonen.

April

 15. Åbningsmatch - AFLYST pga. Corona
 22. Stableford - AFLYST pga. Corona
 29. Stableford - Aflyses pga. Corona
   
   

Maj

 6. Stableford - Vores første match i 2020. Online registrering. 
13. Spisematch m/fælles gunstart - Aflyst pga. Corona
20. Slagspil max = hullets par + max 5 slag
27. Stableford
   

Juni

3. Stableford
5. Fællesmatch Herreklubben vs. Dameklubben
10. Stableford
17. Slagspil max = hullets par + max 5 slag
24.  Spisematch m/fællles gunstart - Afventer Corona situationen. 

Juli

 1. Stableford
 8. Stableford
15. Slagspil max = hullets par + max 5 slag
22. Stableford
29. Stableford

August

 5. Stableford
12. Spisematch m/fælles gunstart
19. Slagspil max = hullets par + max 5 slag
26. Stableford
   

September

 2. Slagspil max = hullets par + max 5 slag
 9. Spisematch m/fælles gunstart
16. Stableford
23. Stableford
26. Årsafslutning
30. Stableford - ikke tællende på OOM

Oktober

 7. Stableford - ikke tællende på OOM
10. Generalforsamling med 9 hullers spil
   
   
   
 
 

 

Vi gør opmærksom på, at der kan forekomme ændringer i matchprogrammet.
 

 

 

Månedsmatch

Der er fastlagt et antal spisematche i 2020, som fremgår i Matchprogrammet/kalenderen.

Vi vil i år forsøge at afvikle vores spisematche med alternative spilformer, hvor der er større fokus på sjov og hygge.

 

Årsafslutning

For at undgå udfordringer med vejret, som statistisk set er dårligere i oktober, har vi besluttet at, Årsafslutningen afvikles lørdag d. 26. september. Generalforsamlingen afvikles lørdag 10. oktober med en 9 hullers match samt lidt godt til maven.

Onsdagsmatch

Der er fastlagt 19 onsdagsturneringer og alle er tællende til OOM. Af de 19 turneringer, afvikles de 5 som SLAGSPIL MAX som er; Hullets PAR + max 5 slag. Er bolden ikke i hul indenfor denne score, samles bolden op og MAX noteres på scorekortet

Vi har i kalenderen 21 onsdagsturneringer, men de to sidste (30. september og 07. oktober) tæller ikke med til OOM, da de ligger efter Årsafslutningen, som afvikles lørdag 26. september. De to sidste onsdagsturneringer afvikles dog stadig med præmier til de tre bedste i rækkerne, samt tættest på flaget. På årets OOM, er der præmier til de første 10 placeringer.

Vedtægter for Herreklubben i Ikast Tullamore Golf Club

Vedtægter for Herreklubben

§1
Herreklubben er organisatorisk en underafdeling af Ikast Tullamore Golfklubs
turneringsudvalg, og skal overholde klubbens generelle turnerings betingelser.
For at blive optaget i HERREKLUBBEN, og dermed deltage i denne klubs turneringer,
kræves at punkt 1, samt et af punkterne 2, eller 3 opfyldt.
1) Du skal være en mand.
2) Senior- eller ung senior medlem af Ikast Tullamore
3) Øvrige herrespillere mod betaling af match - og evt. Greenfee.

Retten til at deltage i Herreklubbens Afslutningsturnering og Generalforsamling,
forudsætter, at man har deltaget i mindst 5, til årsresultatet tællende turneringer, eller har betalt års kontingent.
Er et medlem ikke berettiget til at deltage, fordi man har deltaget i for få Herreturneringer i løbet af året, kan Bestyrelsen fastsætte et individuelt beløb for deltagelse.
Man er medlem af Herreklubben, når man har deltaget i én herreturnering.
Regnskabsåret følger turneringsåret.

§2
Der spilles i 2, 3 eller 4 præmierækker, som inddeles før sæsonstart, eller efter antal
tilmeldte i hver enkel turnering.
Resultaterne fra de afviklede turneringer indregnes i et årsresultat/Order of Merit, hvor kun resultater fra turneringer spillet på sommer greens indregnes.
Alle præmierækker noteres på den samme Order of Merit, efter et pointsystem der
fastsættes af bestyrelsen/turnerings ledelsen inden sæsonstart.
Bestyrelsen/turnerings ledelsen fastsætter inden sæsonstart, hvilke af årets turneringer der skal indgå på Order of Merit.
I tilfælde af lige placering på Order of Merit, afgøres placeringerne efter laveste
handicap.
Antal præmier i hver række fastsættes efter antal deltagere.
Der uddeles altid 3 præmier, når det drejer sig om årsresultatet/Order of Merit.
§3
Spille dag er onsdag.
Til turneringerne uden fælles start er der ingen tilmeldingsfrist.
Både spiller og markør skal deltage i turneringen.
§4
Ud over åbnings turnering og afslutningsturnering afholdes 3-4 turneringer med fælles
start kl. 16.00.
Tilmelding den forudgående mandag senest kl. 18.00.
Startliste vil blive opslået.
Ved turneringer med fælles start, er der obligatorisk fællesspisning med præmie uddeling for den foranliggende periodes turneringer.
Såfremt en spiller ikke er til stede ved denne præmie overrækkelse, kan præmierne
modtages af en anden spiller, eller hentes ved en senere præmieoverrækkelse.
§5
Såfremt spilleren ikke har betalt Matchfee forud for turneringen, vil/kan spilleren, afhængig af grunden til den manglende betaling, blive diskvalificeret i den pågældende turnering.
Spilleren skal påføre sig den fremlagte startliste, med angivelse af starttid - senest når scorekort afleveres i postkassen.
Der skal udfyldes og afleveres et letlæseligt scorekort pr. spiller.
For meget betalt Matchfee tilbagebetales ikke.
§6
Herreklubbens bestyrelse bestemmer hvert år, om generalforsamlingen afholdes - enten i forbindelse med årsafslutningen, eller senest 4 uger efter denne.
Indkaldelse udsendes pr. mail senest 14 dage før afholdelse.
Dagsorden:
1. Valg af dirigent
2. Herreklubbens beretning
3. Fremlæggelse af regnskab
4. Indkomne forslag
5. Valg af bestyrelsesmedlemmer.
6. Valg af suppleanter
7. Valg af revisor
8. Eventuelt
Forslag der ønskes behandlet på generalforsamlingen skal afleveres i
Herreklubbens postkasse senest kl. 17.00, onsdagen før årsafslutningen.
Afgørelser træffes ved almindeligt stemmeflertal, blandt de fremmødte.
Et godkendt forslag træder i kraft umiddelbart efter vedtagelsen.
Bestyrelsen konstituerer sig efter generalforsamlingen med formand og kasserer.
§7
Bestyrelsen/turnerings ledelsen består af 5 medlemmer, der vælges for to år ad gangen,
således:
I lige år er 2 medlemmer på valg.
I ulige år er 3 medlemmer på valg.
Hvert år vælges desuden 1-3 suppleanter, samt revisor.
§8
En spiller der, efter Herreklubbens turnerings ledelses opfattelse, ikke spiller ærligt spil, eller ikke lever op til gældende normer for golf i almindelighed, og herregolf i særdeleshed,kan af Herreklubbens bestyrelse/turnerings ledelse idømmes karantæne i en kortere eller længere periode.
Eventuelle protester afgøres alene af den på Herreklubbens generalforsamling valgte
bestyrelse/turnerings ledelse.
Med ændringer vedtaget på Herreklubbens generalforsamlinger:
d. 14. oktober 2000, d. 12. oktober 2002, d. 11. oktober 2003, d. 14 oktober 2006, d.11. oktober 2008, d. 10. oktober 2009, d. 27. oktober 2012, d. 15. oktober 2016, d. 13. oktober 2017, d. 27. oktober 2018 og d. 12. oktober 2019.

Tidligere årsvindere Order of Merit

Årsvindere 2019

Guld     Dennis Lenbroch      371 point
Sølv     Niels Myrup             364 point
Bronze  Poul Erik Lindberg    363 point

Eagles 2019

10. april      Hul 18     Dan Duch
22. maj       Hul 10     Kim Andersen
28. august   Hul 14     Johnny Green Nilsson

Privatlivspolitik


;